donderdag, januari 14, 2010

IDFA documentaire Food Inc.

donderdag, januari 14, 2010

Er schiet me van alles te binnen waar ik over wil schrijven, ik pak ook dingen erbij van de afgelopen maanden, toen ik deze blog nog niet had.

Tijdens het IDFA documentaire festival in november de docu Food Inc. gezien. Echt een aanrader als je meer wilt weten over hoe groots de voedelindustrie is geworden. Zelfs eten dat in de supermarkt er uit ziet alsof het een 'natuurlijke' oorsprong heeft, is mogelijk genetisch gemanipuleerd, heeft allerlei behandelingen ondergaan en kilometers lopende band gezien.
Je gezondheid, maar bovenal de dieren hebben er onder te lijden. Ik ben zelf niet echt een vleeseter, vind af en toe een stukje kip wel lekker, maar na het zien van deze documentaire heb ik besloten om alleen nog maar biologisch vlees te eten. Ik kocht het zelf al lang, maar nu eet ik het ook niet meer in restaurants of als ik bij anderen op bezoek ben. Dat laatste is niet altijd even makkelijk, je wilt toch liever niet iemand die lekker heeft gekookt zo'n besluit voorleggen. Het zal wel makkelijker worden naarmate meer mensen weten dat ik dit niet meer wil eten. Ik kan me ook voorstellen dat ik op termijn helemaal geen vlees of vis meer zal eten, maar vooralsnog vind ik het op zijn tijd best lekker.

Written by

Over gezond leven & zijn, over lekker eten als brandstof voor je lijf & over meer energie & lekkerder in je vel.

0 comments:

Een reactie posten

 

© 2013 Geweldig Gezond. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top