zondag, mei 02, 2010

Apparaten in je keuken

zondag, mei 02, 2010

Ik heb echt allerlei apparaten in mijn keuken versleten...of beter gezegd laten verstoffen! Prachtige keukenmachines zijn de revue gepasseerd, allemaal met prachtige beloftes en even veel onderdelen. Onhandelbaar dus. Op een gegeven moment heb ik ze allemaal de deur uit gedaan, behalve mijn staafmixer die was toch wel heel handig, samen met een eenvoudig mixertje om slagroom mee te kloppen.

Nu ik tegenwoordig zoveel mogelijk alles zelfs snij, hak en maal, kon ik toch wel weer wat hulp gebruiken. In het afgelopen jaar heb ik drie apparaten aangeschaft en ik moet zeggen, ze worden ook echt allemaal gebruikt, sterker nog: ik kan ze iedereen aanraden!

Op nummer 1. De Magimix
Een geweldige keukenmachine, eenvoudig in gebruik, met maar één aan- en uitknop. Je hakt er binnen een paar seconden noten en groente mee fijn, maakt super pesto, dressings en sauzen (ik maak altijd extra veel en bewaar de rest in de koelkast), kan deeg kneden, slagroom kloppen en nog veel meer. En dit alles voornamelijk in 1 bak, met 1 mes. Ik heb nog wat handige snij-schijven om te raspen en julienne te snijden, maar dat is het! Vrij prijzig (rond de 400 euro), maar hou je ogen op op de marktplaats en je tikt eentje op de kop die zo goed als nieuw is en veel goedkoper!

Op nummer 2. De Vitamix
Een blender met een enorm vermogen waardoor je het zo gek niet kunt bedenken of hij blendt het. Voorkoken van groente om soep te maken hoeft niet meer (met behoud van veel vitamines), stop broccoli, pompoen, wortelen, uien enz direct met water in de blender en er komt een prachtige romige soep uit (voeg wat extra rauw cashewnoten toe voor een nog romiger resultaat). Het is een super smoothie maker, elke ochtend maak ik ze, meestal een combi van sinaasappels (alleen even schillen, niet uitpersen) en bosbessen, frambozen of aardbeien en mijn man wil er ook altijd nog banaan doorheen. Smoothies zijn super zacht van structuur. Met dit apparaat kun je bijvoorbeeld ook zuivelvrije kwarktaart maken met een basis van cashewnoten, cocosboter en vers fruit: romig, super zacht en enorm lekker! Er is helaas één maar: je moet even sparen (of zoals wij, je huis opruimen en alles wat je niet meer gebruikt op de marktplaats zetten) want met zo'n 700 euro is hij niet goedkoop! Tweedehands niet te krijgen want hij schijnt een levenlang mee te gaan en als je er eenmaal eentje hebt, dan wil je niet meer terug!

Op nummer 3. Een goede Juicer
Ik heb zelf de Solis juice fountain Pro (vermogen van iets van 1200 watt), maar je hebt ook goede van bijvoorbeeld Philips (700 watt). Dit apparaat zou ik als laatste aanschaffen want je komt met de eerste twee al een heel eind. Met een juicer maak je in een handomdraai heerlijke sappen. Gooi er maar eens twee Golden Delicious appels en een 1/3 citroen doorheen en je weet  niet wat je proeft!! Waanzinnig lekker en enorm rijk aan voedingsstoffen. Ik maak tegenwoordig een lekkere zoete sap met dit apparaat (bv appel, citroen, mango) en daarna blend ik er met de Vitamix groene bladgroente door (bv peterselie, oregano, selderij, maar ook paardebloem blad, spinazie enz). Super combi en heel gezond (The Green Smoothie revolution ). De Solis Pro kost iets van 400 euro nieuw, maar ook deze (anders merken trouwens ook) kun je prima op de marktplaats vinden voor minstens de helft van de prijs .

Written by

Over gezond leven & zijn, over lekker eten als brandstof voor je lijf & over meer energie & lekkerder in je vel.

0 comments:

Een reactie posten

 

© 2013 Geweldig Gezond. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top