zondag, mei 02, 2010

De eetbare tuin (3)

zondag, mei 02, 2010

Het gaat goed met de plantjes die ik binnen gezaaid heb. De meeste zijn inmiddels naar een groter potje verhuisd en volgende week moet ik ze af en toe buiten gaan zetten zodat ze kunnen wennen aan de kou, wind en regen (dat is volgende week ook geen probleem want het wordt rotweer!).

Ik heb inmiddels heel wat grote potten en fruitkistjes bij elkaar verzameld. Marktplaats is een prima plek om potten te vinden, ik heb een heleboel gratis opgehaald bij mensen die er juist vanaf wilden. De aarde vermeng ik met cocos (coco peat), dat kun je tegenwoordig kopen in het tuincentrum en houd het vocht goed vast zodat de aarde minder snel uitdroogd. Dat is wel erg handig als je in potten kweekt.

Wat er al buiten staat, begint goed te groeien. De kersen- & perenboom hebben nu gebloeid en de appelboom staat op dit moment in bloei. Over een paar weken moeten helaas de netten erover anders gaan vogels er met mijn oogst vandoor!

Als het volgend weekend wat minder koud is, ga ik de plantjes erin zetten en ga ik ook in de volle grond zaaien! Voor het zover is, eerst even een plan maken wat waar gaat komen. Ik heb niet zo heel veel ruimte, dus waar mogelijk moeten ze de lucht in (bv de olijfkomkommer, gewone komkommer en tomaat).

Written by

Over gezond leven & zijn, over lekker eten als brandstof voor je lijf & over meer energie & lekkerder in je vel.

0 comments:

Een reactie posten

 

© 2013 Geweldig Gezond. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top