donderdag, augustus 19, 2010

Appel cider azijn

donderdag, augustus 19, 2010

Ik probeer al een tijdje alternatieven te vinden om mijn huid goed te verzorgen zonder dat ik allerlei (dure) crèmes hoef te kopen. Geen gemakkelijke opgave, maar het lijkt er op dat het me misschien wel gaat lukken. Ik had al geschreven over Argan olie, gebruik het nog altijd nu zelfs 's ochtends en 's avonds. Maar een week geleden was mijn gezichtszeep op en ik had al bijna een nieuwe gekocht toen ik op het internet stuitte op deze website:

http://www.care2.com/greenliving/apple-cider-vinegar-miracle-for-home-and-body.html


Ik gebruikte appel cider azijn al als conditioner voor mijn haar (1 eetlepel in een glas water, door je haar spoelen nadat je het hebt gewassen), maar nu blijkt het nog voor veel meer doeleinden heel geschikt te zijn! Ik ben nu een paar dagen geleden begonnen om mijn gezicht 's ochtends en 's avonds te wassen met een azijn/water oplossing dat ik in een spuitflesje heb gedaan. Ik denk dat de aanlenging 1 op 10 is. Een paar keer per week scrub ik het voorzichtig met zuiveringszout:

http://www.care2.com/greenliving/51-fantastic-uses-for-baking-soda.html?page=2

Daarna smeer ik mijn gezicht in met Argan olie en klaar! Ik kan er nog niet echt iets over zeggen omdat ik het pas zo kort doe, dus ik kom er zeker op terug. Ik hoop natuurlijk dat het goed werkt want dat scheelt me honderden euros per jaar!

Een goedkoop adres voor zuiveringszout (baking soda, iets dat in America volop te krijgen is, maar hier bijna niet) 1,50 voor 500 gr :

http://www.unlimitedhealth.nl/shop/baking-soda-gram-p-1812.html

Written by

Over gezond leven & zijn, over lekker eten als brandstof voor je lijf & over meer energie & lekkerder in je vel.

2 comments:

  1. Steeds meer mensen komen tot de ontdekking dat appel azijn echt heel goed voor de huid is. Het gebruik van appel azijn heeft ook veel voordelen. Het helpt bijvoorbeeld tegen een verkoudheid, blaasontsteking en ga zo maar verder. Het is iedereen wel aan te raden om appel azijn te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal waar Mark, er is een groot verschil tussen Appel Cider azijn en gewone azijn!

    BeantwoordenVerwijderen

 

© 2013 Geweldig Gezond. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top